Traseu cu autorulota în Banatul montan

De 1 iunie am făcut copiilor o surpriză și am plecat într-o mini-vacanță cu autorulota pe un traseu foarte frumos, în Banatul montan.

Autorulota este pentru familii active, care doresc vacanțe pline de aventuri și descoperiri de noi locuri. Cu o astfel de căsuță pe roți poți explora mai îndeaproape natura, poți asculta ploaia pe volum maxim, greierii noaptea, poți vedea cupola înstelată și poți sta cu prietenii la un foc, în timp ce copiii dorm rupți de oboseală, după o zi plină 🙂

Autorulota NU este pentru persoanele cărora le place vacanța pasivă, de relaxare totală, de abandon pe un șezlong, cei care merg la all inclusive pentru a fi tratați regește. Pentru astfel de oameni și așteptări, rulota ar fi un chin.

În călătoriile cu camperul este nevoie de implicare, de un pic de efort. Pe scurt, e de lucru.:) Ca și la rulotă, trebuie avut grijă ca rezervorul de apă curată să fie umplut decent, iar cele de apă gri și neagră să fie golite. În plus, nu e chiar ușor să campezi oriunde. Fiind mare, îi trebuie mult spațiu, și mai ales drept. (Ca să nu-ți plece cafeaua din cană).

Noi, după multă experiență în acest domeniu nu ne speriem de nimic, suntem obișnuiți cu toate provocările oricărei aventuri cu autorulota. Și copiilor le place maxim!

În această excursie nu am avut probleme cu campatul, am găsit locuri faine pe care le vom enumera mai jos.

La Arboretumul de la Simeria (îl puteti vedea intr-un alt articol, link aici) puteți opri foarte ușor chiar lângă intrare, vis-a vis de spălătoria auto. Locul nu este generos dar nici nu se înghesuie nimeni să viziteze acest obiectiv, așa că noi eram singuri pe acolo…

Seara ne-am retras pe malul Mureșului, într-un loc relativ liniștit și foarte verde. Coordonate găsiți aici: 45°51’43.6″N 23°01’46.6″E.

La Castelul Corvinilor despre care am scris pe larg aici, am oprit chiar în parcarea amenajată, lângă fabrica părăsită. Oriunde mergeți cu autorulota sau rulota este bine să ajungeți seara (dacă vreți și să înnoptați) sau dimineața dacă vreți doar să vizitați. Astfel vă asigurați că este destul loc pentru voi.

Apoi ne-am continuat drumul spre stațiunea 3 Ape, Gărâna și Carașova (Am detaliat aventura aici.). Malurile lacului sunt abrupte, cu pini lângă lac și se poate intra în unele zone doar cu mașina mică. Deci este potrivit mai mult pentru corturi. Dar dacă mergi înainte pe drum, spre capătul lacului, pe firul râului, atunci vei găsi mai multe locuri de campat. Accesul nu e ușor, dar cu grijă veți reuși. Locul unde am stat noi îl găsiți pe gps sub denumirea de „Loc campare Gărâna”. Aici mai erau și alte familii, nomazi la fel ca noi :). Dimineață a venit un domn care avea brânzeturi de vânzare și ne-am făcut stocul cu delicioșenii de la stână.

,De aici am mers spre Oravița de unde urma să luăm trenul pentru o plimbare dezamăgitoare cu trenul, despre care am povestit aici. Am campat între Oravița și Anina, într-un loc sălbatic, coordonate aici: 45°02’29.4″N 21°50’45.8″E.

Am mers în continuare spre Sasca Română unde prietenii noștri s-au cazat la pensiunea 4 Anotimpuri, iar gazda a fost foarte de treabă și ne-a lăsat și pe noi să stăm în curte 2 nopți, fără niciun cost. În această zonă drumurile sunt groaznice, mai ales cel până la păstrăvărie de unde se face traseul spre Ochiul Bei. Trebuie să treci un pod cu găuri și când crezi că ai scăpat de emoții auzi cum toate crengile îți freacă scrâșnind caroseria!. Dar asta înseamnă aventuri și pot să vă spun că se merită din plin să vizitați aceste locuri. În prima zi am făcut traseul La Tunele (link cu articol detaliat aici.)iar a2a zi Ochiul Bei și cascadele Beușnita.(link cu articol detaliat aici)

De aici prietenii noștri s-au întors acasă dar noi am decis că e prea frumos și am continuat drumul spre Cazanele Dunării. Drumul de-a lungul fluviului este spectaculos. Am campat usor wild, aici. Am descris acest popas mai pe larg în articolul acesta.

Următoarea oprire a fost pe Valea Cernei, fix în locul de unde începe traseul cascadei Vânturătoarea (Accesati aici linkul pentru un articol detaliat). Aici este un loc perfect, un pic mai sus, pe mal, cu vedere asupra apei unde copiii s-au jucat foarte mult cu nisip și pietre.

Ultima noapte am stat la Deva, într-o parcare, pentru ca apoi dimineață să vizităm cetatea, link cu articol mai pe larg, aici.

În toată această vacanță am gătit tot timpul în rulotă. O singură dată am luat prânzul la restaurant. (Lângă Castelul Corvinilor unde am așteptat 50 min servirea!) Pentru că avem frigider mare cu congelator am putut sa-l umplem bine cu tot ce ne trebuie. Ba chiar am făcut și un refill, completare pentru mese „cu de toate”.

Autorulota noastră este încă în curs de modificare/rearanjare/îmbunătățire. Nu au lipsit peripețiile când într-o noapte s-a desfăcut un furtun de la încălzire, apa țâșnind peste tot. Noroc ca tati, inginerul :), făcuse loc de evacuare în caz de ….așa ceva :)). Anyway. nu cred că vă imaginați cât de sprinteni am sărit din somn, de la etaj 🙂

Per total ne-a plăcut foarte mult, ca de obicei. Sperăm să facem din asta un stil de viață, cât de curând. 🙂