Cu rulota în doi, partea 1 – Hallstatt, Santa Maddalena și Sirmione

Cam în fiecare an ne programăm o ieșire în doi, pentru a restabili un pic echilibrul creierului, zen-ul adulților, mojo-ul și toate cele. Fără copii. Doar noi doi. Tata și mama, soț și soție.

Am parașutat copiii la bunici, la Galați, cățelul în vecini și iată-ne îmbarcați cu rulotă cu tot, pe drum spre însorita Coastă de Azur. Aveam să aflăm mai tarziu că e fooooarte însorită, cam de vreo 40 grade de însorită…

Dar să revenim. Bineînțeles că asta nu era doar o simplă călătorie ci aveam și o parte de job, că doar cum am putea să ne lăfăim noi fără griji atâta timp? Primul shooting a fost în Hallstatt, Austria. Orășelul e superb, patrimonu UNESCO, o așezare mai mult decât pitorească între stânci imense și un lac de poveste. Rulota am parcat-o înainte de intrarea în oraș, vis-a-vis de lac, o parcare gratuită, foarte safe, unde am stat o noapte. Mașina se parchează cu plată în oraș, pentru aproximativ 6 ore am dat 7,5 euro. Pentru că era la munte, a dat și o ploicică bună care a facut ca totul să arate ca desprins din filme. Recomand plimbare pe străduțele pietruite, hrănit rațe și lebede, și urcat până la cascadă. Da, vă vine să credeți? Sătucul ăsta are și o cascadă ce curge prin oraș! Din păcate nu am avut timp să urcăm cu funicularul până la view point dar am promis că nu ratăm data viitoare. Pe drum spre parcare am mâncat cea mai buna pizza-plăcintă, o nebunie cu mozzarella și spanac. Un singur lucru mi s-a părut oarecum ciudat: locuitorii erau foarte deranjați de turiști, peste tot erau semne de liniște și de ridicat drona nici vorbă. Cum a bâzâit un pic în aer, cum s-a isterizat o doamnă de la un balcon: Police!Police!..Ok tanti, am priceput.

Tot drumul am dormit în parcări retrase lângă autostradă, sau în orășele, foarte ușor de găsit cu aplicatia park4night.

Am păstrat sentimentul de poveste și în sătucul Santa Madddalena din Italia unde am făcut un popas de câteva ore. Peisajul e superb, totul curat și aranjat, verde și proaspăt. Iarba cosită pe dealuri, case cochete, bisericuță și pe fundal masivi de piatră de 3000 m înălțime. Aici m-am plimbat singură căci șoferul era extenuat și a purces la un somn de relaxare.

După Dolomiți ne-am apropiat de Lago di Garda. Un loc pe care nu am vrut să îl ratăm a fost Sirmione. O cetate clădită în apă, cu înghețată italiană și alei pietruite demne de pașii unor cavaleri și prințese, ne-a lăsat cu gura căscata. Ne-am simțit liberi ca doi copii aici, mai ales că drumul de la rulotă la cetate l-am facut pe bicicleta pliabilă (eu am stat pe portbagaj). Am făcut poze cu noi, cu peisajul, cu rața care avea cuib și pui pe o bucată de lemn, în apă! (Cea mai relaxată mamă). Mi s-a părut foarte romantic totul, și parcă în orice unghi puteai face o poză reușită. În cetate este doar acces pietonal, fără biciclete. Dacă luați trenulețul pe roți va duce 100 m cu 1,5 euro până la Jamaica Beach, o plajă deosebită, cu stânci plate inundate de ape turcoaz și ierburi înalte din loc în loc. Sirmione s-a înscris deja pe lista noastră “de venit cu copiii”.